چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - Wed 21 May 2025
  • درباره ما
قرض الحسنه
×

پایگاه تخصصی علمی و پژوهشی قرض‌الحسنه

قرض الحسنه
https://qardalhasan.ir/x3xW
  1. صفحه اصلی
  2. مرجعیت علمی
  3. مقاله
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

بررسی تاثیر ویژگی های ارتباطات توصیه ای در اعتماد به بانک و قصد استفاده از خدمات بانک (مورد مطالعه: بانک قرض الحسنه مهر ایران)

نوع سند: مقاله همایشی
کلیدواژه ها: بررسی تاثیر ویژگی های ارتباطات توصیه ای در اعتماد به بانک و قصد استفاده از خدمات بانک (مورد مطالعه: بانک قرض الحسنه مهر ایران)
پدیدآورندگان: محمد کریمی ، حمیدرضا ؛ غفاری ، محمد
کلیدواژه ها: ارتباطات توصیه ای؛ اعتماد؛ قابلیت اعتماد؛ کیفیت اطلاعات؛ مفید بودن اطلاعات؛ نگرش
چکیده: امروزه اعتماد به برند از اهمیت بالایی در موفقیت کسب و کارها خصوصا در محیط های رقابتی برخوردار است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ویژگی های ارتباطات توصیه ای در اعتماد به بانک و قصد استفاده از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران بود. ارتباطات توصیه ای شامل ابعاد کیفیت اطلاعات، نگرش نسبت به ارتباطات توصیه ای، مفید بودن اطلاعات و قابلیت اعتماد ارایه دهنده اطلاعات بود. روش انجام پژوهش حاضر برمبنای هدف تحقیق از نوع کاربردی، براساس زمان گردآوری داده ها، پیمایشی- مقعطی و از نظر نحوه گردآوری داده ها جزء پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی به شیوه معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهر گلپایگان در دوره دوماهه جمع آوری داده های پژوهش اسفند سال 1396 و فروردین 1397 بود که حداقل یکبار از خدمات این بانک استفاده کرده اند. با توجه به اینکه تعداد دقیق مشتریان مشخص نبود، لذا جامعه آماری نامحدود در نظر گرفته شد و بنابراین تعداد نمونه آماری به میزان 384 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری بصورت در دسترس و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته (طیف 5 گزینه ای لیکرت) بود. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوایی و روایی سازه و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزارهای SPSS19 و LISREL 8.8 استفاده شد. براساس یافته ها، تاثیر متغیرهای کیفیت اطلاعات، نگرش نسبت به ارتباطات توصیه ای، مفید بودن اطلاعات و قابلیت اعتماد ارایه دهنده اطلاعات بر اعتماد به بانک و قصد استفاده از خدمات بانک قرض الحسنه تایید شد. همچنین تاثیر اعتماد به بانک بر قصد استفاده از خدمات نیز تایید شد.
سال انتشار: 1397
رشته علمی: مدیریت
زبان: فارسی

پایگاه اطلاع رسانی و مرجعیت علمی قرض الحسنه با هدف ایجاد مرجعیت دانش در حوزه قرض الحسنه، فرهنگ سازی، شبکه سازی، ترویج و توسعه گفتمانی قرض الحسنه، اطلاع رسانی تخصصی و عمومی در حوزه دستاوردها و اقدامات مثبت در بخش قرض الحسنه، تبیین انواع عقود بانکداری اسلامی در مسیر پیشرفت اقتصاد ذیل عقد قرض الحسنه ایجاد شده است.

دسترسی سریع

  • درباره ما

  • تماس با ما

  • مرجعیت علمی

  • پایگاه اطلاع رسانی

پیوندها

  • پایگاه اطلاع رسانی دولت

  • بانک مرکزی ج.ا.ایران

  • وزارت امور اقتصادی و دارایی

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

پایگاه تخصصی مرجعیت علمی و اطلاع رسانی قرض الحسنه

© 2023-2024 qardalhasan.ir. All Rights Reserved.