دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - Mon 12 May 2025
  • درباره ما
قرض الحسنه
×

پایگاه تخصصی علمی و پژوهشی قرض‌الحسنه

قرض الحسنه
https://qardalhasan.ir/x3yC
  1. صفحه اصلی
  2. مرجعیت علمی
  3. مقاله
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

بررسی رابطه بین ادراک کیفیت خدمات و رضایت مشتریان (بر اساس مدل کیفیت خدمات گرون روز) مورد مطالعه: بانک قرض الحسنه مهرایران شهر ایلام

نوع سند: مقاله همایشی
کلیدواژه ها: بررسی رابطه بین ادراک کیفیت خدمات و رضایت مشتریان (بر اساس مدل کیفیت خدمات گرون روز) مورد مطالعه: بانک قرض الحسنه مهرایران شهر ایلام
پدیدآورندگان: امامی ، لطیف ؛ ملکی ، مریم
کلیدواژه ها: ابعاد کاربردی فنی؛ ادراک و کیفیت خدمات؛ تصویر ذهنی؛ رضایت؛ رضایت مشتری؛ کیفیت اطلاعات؛ کیفیت خدمات
چکیده: هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه بین ادراک کیفیت خدمات و رضایت مشتریان بر اساس مدل گرون روز در سطح بانکقرض الحسنه مهر ایران ،شهر ایلام می باشد. مشهورترین دیدگاه کیفیت خدمات وجود در اروپا بر پایه مددل ارائده شده توسطگرون روز می باشد. این مدل پیشنهاد می کند که کیفیت خدمات شامل ابعاد کارکردی، ابعاد فنی و تصدویر ذهنی به عنوانفیلتری در ادراک کیفیت خدمات می باشد. در این مدل رابطه مستقیمی بین کیفیت خدمات و ابعاد کیفیدت فنی و کارکردیوجود دارد و در نهایت این مدل پیشنهاد می کند که کیفیت بالای خدمات باعث رضایت مندی مشتریان می شود. در راستایپاسخگویی به این سوال اساسی که ایا بین ادراک کیفیت خدمات و رضایت مشتریان رابطه وجود دارد یا خیر؟ شش فرضیهتدوین شده است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی، از نوع همبستگی است و قلمرو مکانی تحقیق ،بانک مهر ایران مستقر در شهر ایلام و روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری تصادفی طبقه ای و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد گرونروز می باشد.در نتیجه سه عامل اصلی- ابعاد کیفیت فنی و کیفیت کارکردی و تصویر ذهنی- مورد بررسی قرار گرفتد و مشخص گردید که ادراک کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان (0/894) تاثیر گذار بوده و در نهایت پیشنهاد شده است کهآموزش کارکنان بانک ها و آشنایی آنها با فنون جدید بازاریابی خدمات، استفاده از تجهیزات مطلوب و دوری از ساختار خشکاداری عامل اصلی بالا بردن سطح رضایت مشتریان خدمات بانکداری می باشد.
سال انتشار: 1394
رشته علمی: مدیریت
زبان: فارسی

پایگاه اطلاع رسانی و مرجعیت علمی قرض الحسنه با هدف ایجاد مرجعیت دانش در حوزه قرض الحسنه، فرهنگ سازی، شبکه سازی، ترویج و توسعه گفتمانی قرض الحسنه، اطلاع رسانی تخصصی و عمومی در حوزه دستاوردها و اقدامات مثبت در بخش قرض الحسنه، تبیین انواع عقود بانکداری اسلامی در مسیر پیشرفت اقتصاد ذیل عقد قرض الحسنه ایجاد شده است.

دسترسی سریع

  • درباره ما

  • تماس با ما

  • مرجعیت علمی

  • پایگاه اطلاع رسانی

پیوندها

  • پایگاه اطلاع رسانی دولت

  • بانک مرکزی ج.ا.ایران

  • وزارت امور اقتصادی و دارایی

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

پایگاه تخصصی مرجعیت علمی و اطلاع رسانی قرض الحسنه

© 2023-2024 qardalhasan.ir. All Rights Reserved.