سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۴ - Tue 1 Jul 2025
  • درباره ما
قرض الحسنه
×

پایگاه تخصصی علمی و پژوهشی قرض‌الحسنه

قرض الحسنه
https://qardalhasan.ir/x3sS
  1. صفحه اصلی
  2. مرجعیت علمی
  3. مقاله
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

ارزیابی تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد تجاری نظام بانکی کشور

نوع سند: مقاله پژوهشی
کلیدواژه ها: ارزیابی تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد تجاری نظام بانکی کشور
پدیدآورندگان: عزیزی، شهریار؛ مقدسی، محمد
کلیدواژه ها: داده های تابلویی؛ شدت تبلیغات؛ عملکرد؛ نظام بانکی
چکیده: در تحقیق حاضر، تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد تجاری نظام بانکی ارزیابی می شود. اطلاعات سالانه 11 بانک دولتی طی سال های 1381-1388 جمع آوری و با استفاده از مدل داده های تابلویی تأثیر شدت تبلیغات بر رشد حساب قرض الحسنه جاری و قرض الحسنه پس انداز، سپرده های کوتاه مدت و بازده حقوق صاحبان سهام در بانک های دولتی و خصوصی به تفکیک ارزیابی شد. نتایج نشان می دهد شدت تبلیغات در کل نظام بانکی کشور بر رشد حساب قرض الحسنه جاری تأثیر معناداری ندارد. همچنین نتایج مدل تفکیک شده بانک های دولتی و خصوصی حاکی از عدم وجود اثر معنادار شدت تبلیغات بر رشد حساب قرض الحسنه جاری است اما شدت تبلیغات در کل نظام بانکی کشور اثر مثبت و معنادار بر رشد حساب قرض الحسنه جاری دارد.
سال انتشار: 1388
رشته علمی: مدیریت
زبان: فارسی
دریافت

پایگاه اطلاع رسانی و مرجعیت علمی قرض الحسنه با هدف ایجاد مرجعیت دانش در حوزه قرض الحسنه، فرهنگ سازی، شبکه سازی، ترویج و توسعه گفتمانی قرض الحسنه، اطلاع رسانی تخصصی و عمومی در حوزه دستاوردها و اقدامات مثبت در بخش قرض الحسنه، تبیین انواع عقود بانکداری اسلامی در مسیر پیشرفت اقتصاد ذیل عقد قرض الحسنه ایجاد شده است.

دسترسی سریع

  • درباره ما

  • تماس با ما

  • مرجعیت علمی

  • پایگاه اطلاع رسانی

پیوندها

  • پایگاه اطلاع رسانی دولت

  • بانک مرکزی ج.ا.ایران

  • وزارت امور اقتصادی و دارایی

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

پایگاه تخصصی مرجعیت علمی و اطلاع رسانی قرض الحسنه

© 2023-2024 qardalhasan.ir. All Rights Reserved.