بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اقتصاد کشور کارنامه درخشانی دارد.

کارنامه روشن بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور

مهدی شمس‌الدینی،کارشناس مسائل پولی و بانکی

ترویج قرض الحسنه می تواند بسیاری از مشکلات جاری کشور را حل کرده و با بهره مندی مردم از این تسهیلات، گام های مهمی برای نابودی فقر برداشته شود. در قرآن کریم آمده است کیست که به خدا قرض الحسنه ای دهد تا آن را برای او، چندین برابر کند و خداوند است که روزی بندگان را محدود یا گسترده می سازد.

بانکداری اسلامی با هدف ایجاد یک نظام و سیستم توزیع عادلانه اعتبارات به ویژه برای کسانی که تمکن مالی ندارند؛ ایجاد شده است.

صندوق های قرض الحسنه با انجام فعالیت های اقتصادی، رفع بخشی از مشکلات مالی افراد جامعه را بر دوش می کشند و چون این صندوق ها اقدام به جذب سپرده های قرض الحسنه کرده و آن ها را در قالب وام های قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می دهند، نقش بسزایی در حوزه اقتصاد کشور ایفا می کنند.

صندوق های قرض الحسنه از منظر تولید و اشتغال و ایجاد کسب و کارهای کوچک نیز حائز اهمیت هستند. ارائه خدمات قرض الحسنه به فعالان اقتصادی و متقاضیان وام‌های قرض‌الحسنه می‌تواند به بهبود فضای کسب‌ و کار و شرایط اقتصادی کشور کمک کند.

ترویج این سنت الهی و هم افزایی برای افزایش ظرفیت های قرض الحسنه کشور به منظور دستگیری از مستمندان جامعه از جمله تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) نیز بوده است.

ترویج سنت قرض الحسنه می تواند بسیاری از مشکلات جاری کشور را حل کرده  و  با بهره مندی مردم از این تسهیلات، گام های مهمی برای نابودی فقر برداشته شود.

در شرایط کنونی اقتصادی جامعه که بسیاری از مردم در هزینه های اولیه و حیاتی زندگی خود نیز درمانده شده اند، اهمیت قرض الحسنه دو چندان می شود. بسیاری از مردم و بخصوص جوانان به خاطر مشکلات مالی، ازدواجشان به تعویق می‌افتد یا اینکه اصلا نمی‌توانند ازدواج کنند، بسیاری از مردم به دلیل مشکلات مالی قادر به علاج بیماری خود و نزدیکانشان نیستند. چه بسیار افراد با استعدادی که به دلیل عدم تمکن مالی قادر به ایجاد یک شغل کوچک برای خود و فرزندانشان نیستند و این دردآور است.

اکنون وقت آن است که طرحی نو در اندازیم و از منظری نو به این حوزه نگاه کنیم،  بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمان  براساس فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر حمایت از تولید، با ارائه طرح کالاکارت و پرداخت بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال تسهیلات توانسته نقش خود را در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی به نحو مطلوب انجام دهد. در حوزه مسئولیت اجتماعی با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت  ۵۹۷ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال سهم خود را در حوزه اشتغالزایی خرد ایفا کرده است.

تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۷۷۴میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین ۳۴هزار و ۸۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴درصد به ارزش ۱۱هزار و ۳۷۷میلیارد ریال از ابتدای سال‌ جاری به مردم استان کرمان پرداخت شده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در حوزه مسئولیت های اجتماعی در شرایط کرونایی با اهدای تجهیزات پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ارزش ۳۰۰میلیارد ریال یاری گر کادر درمان بوده است.

پرداخت بیش از ۹۵۰ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۸۲۹میلیارد ریال از دیگر خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان است.

در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیش از ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور و ۱۴شعبه در استان کرمان فعالیت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدترین یادداشت

پربازدیدترین ها