سرپرست مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت در جلسه امضای تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این تفاهم‌نامه‌ کشوری است و سازمان‌های وابسته در تهران و همچنین ادارات کل استان‌ها می‌توانند ضمن هماهنگی با مدیران شعب بانک در استان‌ها، نسبت به توسعه همکاری‌ها اقدام کنند.

وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کارکنان وزارت صمت و سازمان‌های تابعه پرداخت می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به جمع مشتریان طرح مهریار این بانک پیوست و از این پس کارکنان این دستگاه از وام‌های قرض‌الحسنه و خدمات متنوع بانک بهره‌مند می‌شوند.

در جلسه‌ای که با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و «علی معصومی» سرپرست مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تفاهم‌نامه طرح مهریار به امضای ۲ طرف رسید. در این جلسه مدیران ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز به‌صورت آنلاین حضور داشتند.

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سخنان خود را در این جلسه این‌ طور آغاز کرد: در دولت سیزدهم به بانکداری قرض‌الحسنه توجه ویژه‌ای شد و خوشبختانه از ۲ سال گذشته شاهد رشد و بلوغ بانکداری قرض‌الحسنه در کشور هستیم. یکی از عواملی که باعث رشد فزاینده بانکداری قرض‌الحسنه شده، ورود شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به مباحث قرض‌الحسنه است.

رشد بیش از ۳ برابری منابع بانک در ۲ سال گذشته

وی افزود: تعداد مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بازه زمانی مذکور از ۱۰.۵ میلیون به ۱۶ میلیون نفر رسیده و منابع بانک از ۷۰ همت به بیش از ۲۴۰ همت بالغ شده است. مبالغ وام‌ها نیز از ۶۰ همت به ۱۸۰ همت در سال جاری می‌رسد. تعداد تسهیلات پرداختی در هر سال نیز از ۲ میلیون به بیش از ۳ میلیون فقره رسیده است.

شمسی‌نژاد اظهار داشت: هر چند حجم تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیار بالاست، اما معوقات این بانک کمترین میزان در سطح شبکه بانکی و کمتر از نیم درصد است. اعتماد ذی‌نفعان مختلف و اعتقاد مشتریان به قرض‌الحسنه باعث دست‌یابی به این توفیق شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: این بانک با بیش از ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور، انواع خدمات بانکی را به اقشار مختلف مردم ارائه می‌کند. برنامه ما این است که کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، کارت زندگی مردم شود.

وی درباره همکاری با وزارت صمت گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود در چارچوب طرح مهریار و برای پرداخت حقوق و دستمزد است. در سال گذشته با مصوبه‌ای که خزانه‌دار کل کشور ارائه داد، دیگر ممنوعیتی برای دستگاه‌های دولتی وجود ندارد که حقوق خود را از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

شمسی‌نژاد در پایان اظهار داشت: ‌اکنون بیش از ۲۰۰۰ دستگاه و سازمان مختلف، حقوق کارکنان خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌کنند. با واریز حقوق کارکنان هر دستگاه‌ و از محل مانده حسابی که ایجاد می‌شود، پرداخت وام به کارکنان آن دستگاه آغاز می‌شود.

خدمات متنوع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

در این جلسه همچنین «علی معصومی» سرپرست مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از کارگروه‌هایی که در وزارتخانه فعال شده حقوق و دستمزد است که پیگیر افزایش حقوق کارکنان از محل ظرفیت‌های قانونی موجود است.

وی افزود: در چند سال گذشته بحث تغییر بانکی که حقوق کارکنان وزارتخانه از طریق آن واریز می‌شود مطرح بوده، اما متأسفانه تا پیش از این عملیاتی نشده است. سال گذشته یک ظرفیت قانونی ایجاد شد که این امکان را فراهم کرد تا علاوه بر بانک‌های دولتی، از ظرفیت بانک‌های قرض‌الحسنه نیز استفاده کرد.

معصومی خاطرنشان ساخت: جلسات متعددی با بانک‌های قرض‌الحسنه داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت پرداخت حقوق همکاران استفاده کنیم و حداقل وام‌های ضروری را برای کارکنان فراهم کنیم. با توجه به جلساتی که برگزار شد، متوجه شدیم که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند خدمات متنوعی را به کارکنان وزارتخانه در سطح کشور ارائه دهد.

سرپرست مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود به‌صورت کشوری است و سازمان‌های وابسته در تهران و همچنین ادارات کل استان‌ها می‌توانند ضمن هماهنگی با مدیران شعب بانک در استان‌ها، نسبت به توسعه همکاری‌ها اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

پربازدیدترین تفاهم نامه

پربازدیدترین ها