بزرگ‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور با ارائه طرح «نذر علمی» حمایت‌های خود از حوزه علم و فناوری را توسعه داده است.

۲۲۵ نفر در طرح نذر علمی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشارکت کردند

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حمایت از توسعه علم و فناوری یکی از موضوعاتی که این بانک دنبال می‌کند. بر همین اساس همکاری مطلوبی را با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی و همچنین بزرگ‌ترین بنیاد علم و فناوری کشور آغاز کرده است.

این بنیاد در بعد دانش‌آموزی، دانشجویی و حمایت از دانشمندان برتر جهان اسلام فعالیت کرده و در رأس فعالیت‌های آن اعطای جایزه مصطفی(ص) است. اتکای این بنیاد به توان مردمی است و به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح «نذر علمی» تعهد می‌کند هر یک از افراد جامعه بتوانند با مراجعه به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از یک میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان که سقف وام قرض‌الحسنه در سال جاری است، وام بگیرند. این وام که به حساب بنیاد مصطفی منتقل می‌شود، به ایجاد معدل حساب نیازی ندارد و اقساط آن از ۶ تا ۴۸ ماه است. کارمزد وام یاد شده نیز صفر درصد است.

این وام‌ها حتی نیاز به ضامن نیز ندارد و فقط با یک قرارداد لازم‌الاجرا پرداخت می‌شود. سازوکار آن در شعب بانک تعریف شده و بخشنامه آن نیز صادر شده است. بنیاد نیز به بانک اطمینان خاطر داده اگر بخشی از این وام‌ها نکول شد، خود بنیاد نکول و معوقات را به بانک باز گرداند.

تا کنون ۲۲۵ فقره وام به مبلغ ۳میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال در چارچوب طرح نذر علمی دریافت شده و بانک نیز این مبلغ را به حساب بنیاد مصطفی(ص) واریز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =