معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: حدود ۴۰ درصد متقاضیان، وام کمتر از ۲۰ میلیون تومان با کارمزد صفر درصد دریافت کرده‌اند.

۴۰ درصد وام‌های پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بدون کارمزد است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رویداد «مهر نو» با اشاره به ضرورت ترویج سنت قرض‌الحسنه بیان کرد: ترویج این سنت نیکو، امری ضروری تلقی می‌شود و مشتقات این واژه حدود ۱۳ بار در قرآن کریم تکرار شده است.

وی بعد اجتماعی یک سیستم را ضرورتی بسیار مهم دانست و گفت: علت اصلی حدود سه چهارم شکست‌ها در پروژه‌های تحول جهشی، توجه نکردن به بُعد اجتماعی آن بوده است. امروزه از این بعد اجتماعی به عنوان فرهنگ سازمانی مطلوب یاد می‌کنیم.

قرائی‌پور ادامه داد: همواره هدف ما بر این است تا بانکداری قرض‌الحسنه موفق‌تری داشته باشیم. بنابراین در این بین باید به موضوع فرهنگ سازمان مطلوب توجه ویژه‌ای کنیم تا بتوانیم، خدمت‌رسانی را به میزان ۵۰ میلیون مشتری افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: بعد از عملیاتی شدن ایده تأسیس یک بانک قرض‌الحسنه، همواره قصد این بانک رهبری بازار قرض‌الحسنه بوده و بنا بر آمارها، نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور تا کنون بیش از ۱۷ میلیون مشتری جذب کرده و در یک سال، حدود ۴ میلیون فقره وام اعطا کرده است.

وی گام بعدی بانک را ایجاد یک اکوسیستم بانکی برشمرد و افزود: برای انجام این مهم، بانک در گام نخست، کیوبانک را ایجاد کرد. انتظار می‌رود بعد از این مرحله، مردم نیز با تغییر ترجیحات خود برای انتخاب وام‌های قرض‌الحسنه و با اتکا به دلایل منطقی برای دریافت این وام مبنی بر ارزان بودن این شیوه تأمین مالی، بانک را در این مسیر همراهی کنند.

قرائی‌پور با اشاره به شعار «کارت مهر، کارت زندگی» بیان کرد: تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا هر ایرانی، یک کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را با خود به همراه داشته باشد. برای تحقق این شعار، تا کنون اقدامات مختلفی انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: اقدامات بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور بر مبنای اعتماد متقابل است و به ۲ شیوه به مشتریان خود وام پرداخت می‌کند.

قرائی‌پور گفت: نخست اینکه متقاضی می‌تواند با ایجاد معدل حساب، درخواست وام امتیازی خود را ثبت کند و در طرف مقابل بانک با داشتن نتیجه معتبر اعتبارسنجی مشتری، با تسهیل شرایط مربوط به وثیقه و ضامن، اقدام به پرداخت وام می‌کند. در شیوه دوم نیز، بانک با حمایت از صاحبان کسب‌وکارها، شرایط مطلوب آن‌ها برای واریز و برداشت‌های خود از درگاه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به یکی از طرح‌های حمایتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: در طرح کالاکارت با ۷۰۰۰ پذیرنده در سطح کشور قراردادی را منعقد کردیم که بر مبنای آن، متقاضیانی که قصد خرید اقساطی کالا و خدمات را دارند می‌توانند بدون ایجاد معدل حساب و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان کالاکارت دریافت و از پذیرنده‌هایی که لیست آن‌ها در وب‌سایت بانک وجود دارد، استفاده کنند.

قرائی‌پور افزود: طرح‌های اعتباری بانک بسیار متنوع است و برخی از آن‌ها شامل اعتبار در حساب جاری، مهریار و سایر موارد می‌شود. علاوه ‌بر این موضوع، با برخی از شرکت‌های بیمه همکاری مشترکی را آغاز و بیش از یک میلیون فقره وام قرض‌الحسنه در قالب طرح مزد خدمت پرداخت کرده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: پروژه مزد خدمت شامل وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان می‌شود که کارمزد آن‌ها صفر بوده و برابر آمارها، ۴۰ درصد وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مربوط به این بخش است.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار اوراق اختصاصی قرض‌الحسنه طراحی شد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پروژه‌های زیادی از جمله سفرکارت، صندوق آتیه برای فرزندان و سایر موارد را در دستور کار خود قرار داده است.

قرائی‌پور در پایان با بیان اینکه حدود ۱۵ میلیون نفر اهل تسنن در کشور وجود دارد، گفت: برخی از آن‌ها از مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند و مطابق شریعت این عزیزان، وام مزد خدمت با کارمزد صفر درصد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

پربازدیدترین بانکداری الکترونیک

پربازدیدترین ها