مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: ذهنیت خیریه‌ای باید از نظام قرض‌الحسنه دور شود، موافق ورود مؤلفه‌های بانکداری تجاری به بانکداری قرض‌الحسنه نیستیم، اما نظام مالی و خدماتی قرض‌الحسنه متعلق به همه مردم است.

قرض‌الحسنه خیریه نیست

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشست تخصصی «الگوی مطلوب بانک قرض‌الحسنه در نظام مالی جمهوری اسلامی ایران» به میزبانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت و با همکاری دبیرخانه جشنواره ملی قرض‌الحسنه مهر ایران و اندیشکده اقتصاد ایران برگزار شد.
«محمدحسین حسین‌زاده» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در این نشست با انتقاد از اینکه بانک‌هایی با نام‌های تخصصی، در حال فعالیت عمومی هستند، گفت: تجربه چندین سال اخیر نشان می‌دهد که بانک‌های قرض‌الحسنه، کارایی لازم را دارند و می‌توان دامنه فعالیت آنها را توسعه داد.
حسین‌زاده با تأکید بر اینکه محاسبات مربوط به بانک‌های قرض‌الحسنه باید از بانک‌های تجاری جدا باشد، اظهار داشت: جدایی ساختاری بانک‌های قرض‌الحسنه از سایر بانک‌ها، یکی از مؤلفه‌های بانک مطلوب قرض‌الحسنه است.
وی با اشاره به اینکه ذهنیت خیریه‌ای باید از نظام قرض‌الحسنه دور شود، گفت: ما موافق ورود مؤلفه‌های بانکداری تجاری به بانکداری قرض‌الحسنه نیستیم، اما نظام مالی و خدماتی قرض‌الحسنه متعلق به همه مردم است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت همچنین با تأکید بر اینکه نظام تسهیلات‌دهی به افراد حقیقی و حقوقی بزرگ و کوچک باید متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد جامعه باید از خدمات تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مندشوند و پرداخت این تسهیلات باید آسان و روان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدترین گفت‌وگو

پربازدیدترین ها